Skopiec w Górach Kaczawskich

Ekspresowe wejście na Skopiec

Skopiec – tak naprawdę o tej górze nie mam wiele do napisania. Jak to powiedział jeden turysta, którego spotkałam na szczycie „dłużej zajmuje wiązanie butów niż zdobycie tej góry należącej do Korony Gór Polski 😀 .

Oczywiście można wybrać dłuższą trasę, ale my zdecydowaliśmy się podjechać jak najbliżej się da, czyli na koniec wioski Komarno. Następnie po wyjściu z samochodu, skręciliśmy w lewo (mówię „my” bo tym razem miałam towarzystwo i wybrałam się z moim mężem :D) w polną drogę. Po około 2 minutach doszliśmy do… nazwała bym to street art- em gdyby znajdowało się to w mieście, a że ten streetart stoi sobie w środku pola to nazwę go „polny art” :D. Mam na myśli kolorowy pień drzewa, do którego poprzyczepiane są różne buty.

Przy tym charakterystycznym polnym dziele sztuki trzeba skręcić w prawo i iść pod górę jakieś 5-10 minut. Następnie przy rozwidleniu szlaku, aby dojść na Skopiec idzie się w lewo i po 2-3 minutach jest się na szczycie. Sam szczyt Skopca nie jest niczym specjalnym, też rośnie tam las i nie ma żadnych widoków, ale podejście zajmuje dosłownie 15 minut i po drodze przechodzicie się przez piękną polanę, z której rozpościera się ładny widok na śnieżkę.

Na szczycie Skopca znajduje się skrzyneczka, w której zbieracze pieczątek znajdą jedną :D. We wnętrzu różne szpargały (jak zwykle, różne dziwne rzeczy poza pieczątką można tam znaleźć).

O Cyckach Janowickich…

My na Skopca weszliśmy przy okazji wejścia na „Janowickie Cycki” czyli na Sokolik i Krzyżną Górę, które są oddalona od Komarna i Skopca jakieś 20 min. jazdy samochodem. Janowickie Cycki – mimo, że nie należą do Korony Gór Polski są warte odwiedzenia i polecam sam wyprawy na te góry bardzo gorąco.

Jest wiele tras prowadzących na Cycki Janowickie, my tym razem wybraliśmy chyba najkrótszą trasę. Samochodem dojechaliśmy pod schronisko Szwajcarka, gdzie serwują pyszne naleśniki z serem i cynamonem (naprawdę godne polecenia).

Spod Szwajcarki wyruszyliśmy najpierw na Sokolik, zajęło nam to około 30 minut. Uwielbiam widoki z tego skalistego szczytu. Gdy skończyliśmy napawać się widokiem ruszyliśmy na Krzyżną Górę, końcówka podejścia na nią ma charakter wysokogórski. Przejście z Sokolika na Krzyżną Górę zajęło nam około 30 minut.